نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4040
-
الف
+

به یاد هنرمندان مرحوم سریال های آی فیلم2

در این گزارش یادی کردیم از هنرمندانی که طی 3 ماه گذشته دار فانی را وداع گفتند.

به گزارش آی فیلم2، سال 99 پر از اتفاقات عجیب و غریب بود  سالی که مردم نوروز را زیر سایه سنگین کرونا تحویل کردند و  این ویروس منحوس نوظهور در جنتری تمامی کشورها فصلی نو با طعمی تلخ و طاقت فرسا رقم زد و بهار ۹۹ تلخ تر از آنچه که تصور می‌کردیم سپری شد.

در این بهار تلخ تعدادی از هنرمندان سریال های شبکه جهانی آی فیلم 2 ناباورانه دار فانی را وداع گفتند برخی از آنان همچون « محمدعلی کشاورز » جزو چهره‌های ماندگار بودند و برخی مانند «صدیق کیانفر» و «سیروس گرجستانی» جزو قدیمی‌ها و برخی مانند «ماهچهره خلیلی» که خبر درگذشتش همه را شوکه کرد.

در این گزارش قصد داریم با اشاره به هنرمندان ایرانی که طی 3 ماه اخیر ا دنیا رفتند، یاد و خاطره آن ها را گرامی بداریم:

صدیقه کیانفر ( 5 جوزا «خرداد»)

«صدیقه کیانفر» بازیگر کهنه کار تیاتر، رادیو و تلویزیون ایران پیش از چاشت روز دوشنبه پنجم جوزا به علت ایست قلبی درگذشت. وی مدتی به علت خونریزی معده در شفاخانه بستری بود.

مرحوم کیانفر فعالیت خود در رادیو را از سال ۱۳۳۶ با گویندگی و اجرای نمایش در رادیو نفت آبادان تجربه و بازی در سینما را با «بحران» کاری از «علی‌اصغر شادروان» آغاز کرد.

«پهلوانان نمی میرند»، «عروسک مادربزرگ ها»، «شب دهم»، «آئینه»، «شب دهم»، «روشن تر از خاموشی»، «میوه ممنوعه»، «کیمیا»، «مرضیه» و... مهم ترین آثار تلویزیونی بانو کیانفر می باشد.

محمدعلی کشاورز (25 جوزا«خرداد»)

«محمدعلی کشاورز» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران روز یک شنبه 25 جوزا (خرداد) درگذشت.وی مدتی به دلیل تکلیف گرده(مشکل کلیه) در بخش مراقبت های ویژه «آی‌سی‌یو» شفاخانه بستری بود.

«دایی جان ناپلئون»، «هزاردستان»، «سربداران»، «افسانه سلطان و شبان» و فلمهای سینمایی «خشت و آینه»، « مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما» و «دلشدگان»  با نقش‌آفرینی «محمدعلی کشاورز » در یاد و خاطر فارسی‌زبانان جاودانه شده‌اند.

سیروس گرجستانی (12 سرطان «تیر»)

«سیروس گرجستانی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که در سریال های طنز مختلفی به ایفای نقش پرداخته بود، صبح روز پنجشنبه ۱۲ سرطان(تیر) بر اثر سکته قلبی درگذشت.

از جمله ماندگارترین آثار وی می‌توان به همکاری با رضا عطاران در «متهم گریخت» و همچنین سریال های «زن بابا» و «گاوصندوق» اشاره کرد.

سید جلال طباطبایی (22 سرطان «تیر»)

«سید جلال طباطبایی» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران روز یکشنبه 22 سرطان(تیر) به عمر 70 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

سیدجلال طباطبایی  زاده ۱۳۲۹ در تهران بود. او از سال ۱۳۵۲ با حضور درفلم «مکافات» به کارگردانی «کامران قدکچیان» فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

وی در سریال های طنز مختلفی به ایفای نقش پرداخته است که از جمله آنها می توان به «شب های برره»، «خانه به دوش»، «ترش و شیرین» و «بزنگاه» اشاره کرد.

احمد پورمخبر ( 30 سرطان «تیر»)

«احمد مخبر» دوشنبه 30 سرطان به دلیل سکته مغری دار فانی را وداع گفت.

احمدپورمخبر اولین بار در سال ۱۳۷۵ خورشیدی و در چند سکانس کوتاه برای «مجید مجیدی» در فلم «بچه های آسمان» ایفای نقش کرد اما شهرت اصلی وی مدیون دو سریال «متهم گریخت» و «ترش و شیرین» به کارگردانی «رضا عطاران» بود.

ماهچهره خلیلی (17 اسد «مرداد»)

 «ماه‌چهره خلیلی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در سریال های «در چشم باد» و «کلاه پهلوی» شاهد بودند، پیش از چاشت روز جمعه 17 اسد براثر ابتلا به مرض سرطان در 44 سالگی درگذشت.

وی نخستین بار با فلم «چشمان سیاه» به کارگردانی «ایرج قادری» مقابل کمره رفت و توانست خوش بدرخشد و از آن به بعد در فلم ‌های مختلفی چون«نقاب»،« تله»،«پرونده هاوانا»،«موش»، «مرگ کسب و کار من است» حضور پیدا کرد.

زنده یاد «ماهچهره خلیلی» همچنین در سریال های تلویزیونی «مختارنامه»، «گذر از رنج‌ها»، «دختر گمشده» و «مرضیه» نیز خوش درخشید.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

نظر شما
ارسال نظر